Vragen op een rijtje

Veel gestelde vragen

Heb je een vraag? Grote kans dat je niet de eerste bent! In onze sectie Veel gestelde vragen hebben we de meest voorkomende onderwerpen voor je op een rij gezet. Wellicht heb je hierdoor geen hulp van ons nodig, maar kan je het zelf oplossen!

Van installatie-instructies en gebruikstips tot probleemoplossingen en garantievragen – je vindt hier snel het antwoord dat je zoekt.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Zit je nog met een vraag?

Kan je het antwoord niet vinden op deze pagina, neem gerust contact met ons op!

Controleer eerst of je apparaat correct is verbonden (via wifi of kabel). Probeer dan via een browser (bv Chrome, Edge, Firefox of Safari) of je pagina's kunt openen. Lukt dit niet? Start dan je computers eens opnieuw op en probeer het nog eens. Werken andere computers of bijvoorbeeld je telefoon op wifi ook niet? Herstart dan je modem of router eens door de stroom er even af te halen. Wil het niet lukken, meld het probleem dan via ons storingsformulier of neem contact op met de servicedesk.

Als je al ingelogd bent in de Virtuele Werkplek kan je je wachtwoord eenvoudig wijzigen door in het start-menu de optie 'wachtwoord wijzigen' te kiezen. Kom je niet meer ingelogd of ben je je wachtwoord vergeten? Neem even contact op met onze helpdesk, dan helpen we je snel verder. Zorg ervoor dat je je gebruikersnaam en eventuele verificatiegegevens bij de hand hebt.

Alle geplande onderhoudswerkzaamheden vind je op de pagina Onderhoud & Storingen. We adviseren om deze pagina regelmatig te controleren om op de hoogte te blijven.

Controleer eerst of het probleem zich alleen bij jou voordoet of bij meerdere collega’s of gebruikers. Als het voor iedereen traag is, zit het mogelijk in de internet verbinding. Herstart indien mogelijk je modem of router een keer en test daarna nog eens. Is de traagheid maar op één systeem? Herstart voor de zekerheid die computer. Sluit onnodige apps of vensters en probeer opnieuw. Blijft het probleem bestaan? Neem dan contact op met de helpdesk zodat we dit verder kunnen onderzoeken.

Alle diensten van ict-net gebruiken versleutelde verbindingen. Dit betekent dat zelfs wanneer je een openbare hotspot gebruikt, het verkeer versleuteld is. Maar de voorkeur is uiteraard een beveiligde WiFi verbinding, waardoor er nog een extra versleuteling overheen komt. Je kunt een beveiligd WiFi netwerk herkennen aan het slotje bij de naam van het WiFI netwerk, als je het netwerk icoon in Windows aanklikt. Je vindt dit icoontje rechts onder in je taakbalk.

Storing of probleem? Stuur ons een mail op helpdesk@ict-net.nl, maak een melding via het storingsformulier op onze website of neem telefonisch contact op met onze helpdesk. We proberen je dan zo snel mogelijk weer op weg te helpen.

Neem beveiligingsmeldingen altijd serieus. Krijg je een waarschuwing over een mogelijk virus of verdachte activiteit? Neem direct contact op met onze helpdesk voor verdere instructies.

Ja. We adviseren alleen goedgekeurde en beveiligde apparaten te gebruiken. Zorg dat je besturingssysteem en antivirusprogramma’s up-to-date zijn. Ondanks dat je in geval een virtuele werkplek / online-werkplek niet daadwerkelijk op je eigen computer werkt, loopt de verbinding hier wél overheen. Daarom moet je er zorg voor dragen dat ook je fysieke werkplek of computer veilig is.

Actuele informatie over storingen en gepland onderhoud wordt bijgehouden op de pagina Onderhoud & Storingen. Bij grote verstoringen sturen wij ook updates via e-mail of interne berichten.

Hebben we je interesse gewekt?
Laat je nummer achter en we bellen je terug.

We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Je mag natuurlijk ook een bericht sturen via ons contactformulier of email.
Bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur